Friday, January 19, 2007

hari ini yang indah dalam sepi

SAYA sempat menghabiskan sebuah novel Ayat-Ayat Cinta tulisan Habiburrahman as-Shirazy, lalu saya petik beberapa kata-kata indah yang dinukilkan dalam karyanya.

(1)
Ibu,
jika engkau adalah matahari,
aku tidak ingin datang malam hari.
Jika engkau adalah embun,
aku ingin selalu pagi hari.

Ibu,
derhakakah aku
jika di telapak kakimu tidak kutemui
syurga itu


(2)
selalu saja kurindu
abad-abad terus berlalu
berjuta kali berganti baju
nun jauh di sana mata bening menatapku haru
penuh rindu
mata bondaku
yang selalu kurindu


~***~
SINOPSIS

+ saya syorkan semua untuk membaca dan menghayati Ayat-ayat Cinta ini. Memang ia benar-benar Novel Pembangun Jiwa. Bacalah, jika lapang ...

+ Saya amat merindui Mak dan Ayah. Saya akan pulang ..!

+ Dia akan ke udara di RTM 1, esok, jam 3 petang (waktu Malaysia)

+ Adik-adik saya akan berangkat ke Johor esok, membantu mangsa banjir di sana. Mereka mewakili PAS Cawangan Batu 5 (Kawasan Tambun). Ngah, Omph, buat yang terbaik. Amal Lillah! Kak bangga dengan adik-adik Kak.

dari hati Seri