Monday, March 26, 2007

3 berita 1 hari

Ini berita sedih.

Semalam, 24 Mac 2007, nenda saudara saya sudah dijemput Allah untuk pulang ke sisi-Nya. Lewat tengah malam, saya terima pesanan ringkas dari Mak, memaklumkan berita ini. Malam tadi, saya tidur dalam kesedihan, sambil hati karib dengan doa, moga Allah ampunkan Nenda saya dan menempatkannya bersama solehin.

Pagi tadi, sahabat saya, Kak Dhya menerima khabar duka. Ayahandanya, Haji Zakaria Abdul Majid, telah kembali ke rahmatullah. Sedih berganda. Kak Dhya sahabat saya. Pastilah dukanya turut saya rasa...

Beberapa ketika menjelang maghrib, saya sempat menghubungi Mak di kampung, bertanya khabar. Sekali lagi saya menerima berita takziah. Ayah kepada seorang guru saya di Taayah dahulu telah meninggal, dua tiga hari lepas.

Benarlah, inna lillah wa inna ilaihi raji-un!
~Al-Fatihah~