Thursday, May 08, 2008

9 Mac - 9 April - 9 Mei


Hari ini genap dua bulan usia perkahwinan kami. Alhamdulillah ...

Dua bulan bergelar isteri kepada lelaki ini - Nabil Ahmad - mengenalkan saya pada dimensi yang berbeza.

Dua minggu sudah, saya meletakkan jawatan sebagai guru sandaran di Sekolah Menengah Agama Raja Perempuan Taayah, Ipoh dan berpindah ke Serdang Perdana.


Menjadi penghuni kota metropolitan ini bukanlah seindah imaginasi. Saya gamam dalam banyak perkara. Mujur ada suami yang sedia dan setia ikhlas memimpin saya, alhamdulillah.


Satu perkara yang payah saya lupakan ~ ketika ber'window shoping' di Alamanda. Menjelang maghrib, kami mencari musolla untuk menyempurnakan rukun wajib ini. Subhanallah! Bilik solat penuh sesak hingga memaksa saya menanti beberapa ketika dek ramainya yang mengambil wuduk dan penuhnya saf.


Usai solat, saya meluru mendapatkan suami.
"Habib, Honey rasa macam kita kat Kota Bharu pulak. Ini kat Alamanda, kan?"
Soalan saya hanya dijawab dengan senyuman sahaja.


Memanglah mereka yang solat itu ada yang datang ber'couple', berpakaian yang serba 'ringkas' dan sebagainya. Tetapi sekurang-kurangnya mereka sedar, azan memanggil mereka mengadap Tuhan segala tuan.


Positifnya, pada saya ini permulaan yang baik. Kenapa harus mencebik situasi ini, kalau kita sendiri hanya tekur memerhati?


~ foto diambil masa kami di Sarawak, 2 minggu selepas majlis pernikahan kami. Far East diundang oleh UNIMAS untuk membuat persembahan di sana. 2 in 1 =) ~