Thursday, September 07, 2006

Menghitung Hari

BEBERAPA jam lagi saya bakal berangkat pulang ke Malaysia. Sebak sudah menjentik hati saya sejak semalam. Walaupun saya hanya pulang bercuti, sedih tetap berladung.

Semalam saya diziarahi Kak Jah dan putera puterinya di Wisma. Terharu saya! Saya yang tidak bersungguh-sungguh mengeratkan tautan hati ini antara kami ini masih punya ruang di hati mereka sekeluarga. Sungguh saya malu! Kak Jah, maafkan saya kerana cuai melunaskan hak sebagai sahabat dan adik …

Yang lebih mengharukan saya, Kak Jah bertungkus lumus menyiapkan sepasang jubah saya untuk saya pakai esok. Aduh! Alangkah malangnya Kak Jah miliki adik dan teman seperti saya. Saya sebetulnya memang sudah lama mengidamkan untuk menyarung jubah berwarna biru tua itu … Terima kasih Kak Jah.

Muna, sahabat karib saya sedang berhempas pulas menyediakan segala AJK Hewinya menghadapi Mesyuarat Tahunan Hewi tak lama lagi. Ditokok dengan sibuk menyambut kehadiran warga mahasiswi baru yang bakal meneruskan kembara perjuangan kami di sini. Muna, semoga sentiasa kuat!

Semalam, saya sempat membeli sedikit barang sebagai buah tangan untuk dibawa pulang esok. Terima kasih pada Dik An yang menemankan saya, berkejar-kejar mencari barang dan berhambat ke Rumah Melayu Abbasiah pula sejurus selepas itu. An, jasamu dikenang!

Masih ada beberapa perkara yang belum saya selesaikan sebelum pulang ini.

  • Laporan dan muhasabah – Eksekutif Penerbitan IKHLAS ’06, Silver Net KPIPM, Unit Gabungan Du’at.
  • Deraf gerak kerja Suara Hewi untuk Penolong Pengarang dan Pengarah Urusan.
  • Design kad raya sama ada untuk terbitan ATOM atau Suara Hewi.
  • Kargokan barang-barang saya dan Kak Aa.
  • Daftar keluar dari Rumah Melayu – jumpa Mdm Iman
  • Carikan buah tangan untuk ‘anak’ saya, Nur Afiqah. Ebo’, Mama rindu!

Saya sedikit penat. Mungkin kerana terkejar-kejar menyelesaikan urusan yang sengaja saya tangguhkan :p .

Apapun saya berdebar-debar untuk tiba ke tarikh 8 September 2006. Moga Allah pelihara perjalanan kami …

Untuk dia yang bakal menduduki imtihan berbetulan dengan tarikh ulangtahun saya, semoga Allah mudahkan. Pulanglah bersama kejayaan. Kau tak ku lupakan.


dari hati Seri