Monday, September 04, 2006

PILIHAN

J I K A diberikan pilihan, saya mahu membuang seluruh rasa letih dan walah demi menjunjung amanah – mengimarahkan alam buana dan mengislahnya.

Saya dibesarkan dengan mengenal ayah ibu yang tidak kenal penat membantu membela agama Allah.

Saya seakan-akan dipesan oleh Ayah,
anak-anak Ayah mesti lebih kuat berbakti demi Islam kerana kalian lebih berilmu”.

Dan seolah-olah Ibu berbisik,
Mak tak pernah rezekikan kalian apa-apa, sekalipun tangan ini yang menyuap kalian”.

Saya sungguh-sungguh mahu meneruskan kembara dakwah ini. Bukan kerana Ayah dan Ibu yang menyalakan terang di jumantara hati saya. Tetapi kerana saya mengimani bahawa tugas ini adalah amanah setiap kita persada dunia. Tugas ini adalah amanah yang tak akan dihentikan sekalipun kita berhenti. Tugas ini adalah amanah yang akan dipersoalkan.

Segalanya telah ALLAH berikan pada saya. Sewajibnya saya serahkan seluruh modal yang dipinjamkan untuk DIA yang tak pernah meminta apa-apa balasan.

Lantaran itu, saya memilih untuk berumah tangga dengan pilihan yang satu ini.


dari hati Seri