Tuesday, April 24, 2007

SIAPA NURHUMAIRA MUKHTAR?

Wahai Humaira’

~ Ambillah sebahagian agamamu dari Humaira’ ini ~ al-Hadis.

Kerana mencintai isteri Rasulullah yang Baginda gelar Humaira’ ini, dan mahu meneladani segalanya tentang Saidatina Aishah RA, saya menggambil nama Humaira ini sebagai mewakili diri saya.

Nurhumaira. Satu nama yang saya pilih dengan seribu harapan, aspirasi dan azam.

Humaira ~ cinta hati Rasul Allah ini sangat pintar, hingga dinobatkan sebagai guru kepada para sahabat RA.

Humaira yang sangat sabar dan reda ketika diuji dengan hadis al-Ifki. Hingga Allah yang membebaskan maruahnya yang dipersendakan oleh Abdullah bin Ubaiy.

Humaira yang sangat dikasihi oleh Rasulullah.

Humaira yang sangat rapat dan sentiasa bersama Rasulullah.

Saya mahu seperti Humaira ini. Yang dikasihi dan disayangi Rasul. Yang sangat dihormati oleh teman dan lawan.

Nurhumaira Mukhtar.
Mukhtar ayah saya. Itu nama ayah saya di kalangan teman-teman lama dan kerabatnya dari kampong laman.

Kenapa Nurhumaira Mukhtar? Kerana inilah … (",)