Monday, July 02, 2007

Bersatu Dalam Kelainan


SUATU HARI, Imam Malik hairan melihat seekor burung merpati dan seekor burung gagak berkumpul bersama. Dengan spontan beliau berkata, kedua-duanya dapat bersatu padahal jenisnya tidak sama.

Ketika burung-burung itu terbang, beliau melihat kedua-duanya masih ada persamaan iaitu kedua-duanya cacat. Lalu beliau berkata, sebab itulah burung itu dapat bersatu.
INI adalah n3 saya yang ke-80. Dah dekat setahun, baru 80 perkara saya letakkan di laman perkongsian ini. Dalam 80 sentuhan tangan saya ini, bukan semua ilmiah. Ada juga yang santai2 sahaja.

Jauh lagi jalan saya untuk benar2 menulis dengan ilmu, demi membetulkan diri dan songsang di tepi.

Saya belum berpuas hati.

Tetapi sekurang-kurangnya saya dah menulis dan insya Allah saya akan manfaatkan kelebihan yang sikit ini demi Allah yang menciptakan saya dan pena.

Dan sekurang-kurangnya saya sudah berbuat sesuatu untuk saya tinggalkan ... Moga ia Allah terima sebagai amal soleh. Ameen ... :)